VIETNAM

Dia 2: Ho Chi Minh: Volta en ciclo + Palau de la Reunificació + War Remnants Museum + Església Tan Dinh

En el nostre segon dia al país i a Saigón, ja no estem tant nerviosos ni neguitosos com ho estàvem ahir en tenir la primera presa de contacte amb la ciutat. Avui teníem clar que havíem de descobrir el Saigón més profund, i per tant, vam llogar una volta en ciclo per tot el matí, durant unes 3 o 4 hores. Volíem visitar els districtes que estan fora del districte 1 (que es pot considerar com a centre de la ciutat). Vàrem anar cap a l’oest del centre i cap als barris del nord. La volta amb ciclo la vàrem fer acabar a les immediacions del Palau de la Reunificació del país, per a poder-lo visitar bé (després de dinar). La ruta continuava amb la visita del War Remnants Museum, un museu de la guerra i del seu dia a dia molt impactant. Finalment, vàrem agafar un taxi que ens portés fins a l’església rosa de Ho Chi Minh (església Tan Dinh) i fins a la pagoda de l’Emperador de Jade, amb una impressionant arquitectura.
Índex:
1. Volta en ciclo durant el matí
2. Palau de la Reunificació
3. War Remnants Museum
4. Església Tan Dinh

1. Volta en ciclo durant el matí

Vam contractar una volta amb ciclo pels barris de Ho Chi Minh. Ens veníen a buscar a la recepció del nostre hotel ben d’hora, i la ruta ja la començàvem als exteriors del mateix hotel. Un ciclo és un ciclotaxi de tres rodes que va aparèixer a Vietnam durant el període colonial francès, després d’un intent fallit d’introduïr els rickshaws. Les dues rodes davanteres sostenen un seient doble, i el conductor va assegut darrere. Segueix les recomanacions del teu conductor per descobrir alguns bons llocs a visitar, o simplement deixa que et sorprengui.

Volta amb ciclo per Ho Chi Minh

Vàrem parlar-ho amb els dos conductors, i vam acordar realitzar un tour de 3 a 4 hores per barris exteriors al districte 1. Aniríem primer cap a l’oest, el barri xinès i algun mercat, i després aniríem cap al nord a veure algunes pagodes i l’ambient de segons quins carrers. Amb el ciclo pots explorar la història i la cultura de la ciutat en transport local. Sentim el tràfec dels venedors de carrer que venen una barreja de herbes per la medicina tradicional. Serpentejarem per carrerons diminuts, passant junt a molts petits negocis familiars.

Si t’interessa contractar una sortida amb ciclo des del teu hotel ubicat en el districte 1 de la ciutat, podent acordar les hores i el recorregut amb el conductor, et deixo aquí aquest enllaç.

Ens dirigim cap a l’oest del Districte 1, en concret cap al Barri Xinès, ubicat al districte 5 de la ciutat. Abans d’arribar-hi, però, ens aturarem a una pagoda, la pagoda de les dones, anomenada Chua Pho Mieu.

Chua Pho Mieu

Continuem per carrers amb noms impronunciables i plens de gent per tot arreu, per anar a petar a una església catòlica. Em sap greu, però no me’n recordo del nom…

Església Catòlica
Interior de l’església catòlica
Volta amb ciclo per Ho Chi Minh

La ruta continua i creiem que estem a punt d’arribar al barri xinès de la ciutat.

Efectivament, ens confirmen que ara ja som al barri xinès de Ho Chi Minh, anomenat Cho Lon. Entrem per l’Avinguda Dai Lo Hung Vuong.

I ens dirigim a un mercat, el mercat de Cho Binh Tay. Aquí podrem estirar les cames ja que el mercat és enorme. Es tracta d’un mercat cobert en el que es venen fruita i verdura, paraments de la llar i plats típics com el “pho” i els rotllets de primavera.

Volta amb ciclo per Ho Chi Minh

El tràfic de motos és espectacular. La veritat és que s’ha de tenir molt valor per maniobrar amb ciclo d’aquesta manera pel mig dels carrers… Val molt la pena viure-ho.

Pagoda de Chua Giac Lam

Després del mercat ens dirigim cap al nord-est i entrem a altres districtes de la ciutat. Al cap d’una bona estona ens aturem a una altra pagoda, la Pagoda de Chua Giac Lam.

La Pagoda de Chua Giac Lam és un temple budista històric de Ho Chi Minh. Va ser construïda en el 1744, i és un dels temples més antics de la ciutat.

Avinguda de Dai Lo Le Duan

I les hores passen molt ràpid i ja estem a punt d’arribar al recinte del Palau de la Reunificació. Abans, però, busquem lloc per anar a dinar.

Imatges de Ho Chi Minh

2. Palau de la Reunificació

El Palau de la Independència fou el lloc de treball del govern de Vietnam del Sud durant la Guerra de Vietnam. En el 1975, un tanc de l’exèrcit de Vietnam del Nord va aconseguir derribar la porta principal, el que va suposar el final de la Guerra de Vietnam. Després d’aquesta reunificació, el nom es va canviar a Palau de la Reunificació.

Palau de la Reunificació

És un lloc molt important i significatiu en la història de Vietnam. Si t’agraden aquest tipus de llocs, et recomano que el visitis per dins. No va ser dels meus llocs preferits que veure a Ho Chi Minh però sí que és cert que va ser curiós de veure les diferents habitacions del palau (sala de cinema, despatxos, una cuina enorme, la sala de guerra, sala de conferències, etc…).

Des del Palau de la Reunificació

Dins del mateix recinte hi ha un altre edifici amb una exhibició anomenada “From Norodom Palace to Independence Palace”. També la vàrem visitar. Pots conèixer informació molt interessant sobre la Guerra de Vietnam i com era la vida en aquella època.

Palau de la Reunificació

L’horari de visita del palau de la Reunificació és de 8:00 a 15:30h i el preu de l’entrada és de 40.000 VND (1,52€ aproximadament). L’horari de visita de l’exhibició “From Norodom Palace to Independence Palace és de 8:30 a 16:30h i el preu de l’entrada conjunta amb el palau és de 65.000 VND (2,47€ aproximadament). Adjunto la seva pàgina web.

3. War Remnants Museum

Visitat el Palau de la Reunificació ens dirigirem cap a un dels museus més recomanats a Ho Chi Minh, el Museu dels Vestigis de la Guerra del Vietnam (War Remnants Museum). Cal dir que és molt recomanable, perquè vam sortir molt impactats amb el què vàrem veure al seu interior. Es troba a uns 550 metres del Palau de la Reunificació.

War Remnants Museum

T’adverteixo, és una visita dura, molt dura… Vaig arribar sense saber molt bé què m’hi trobaria i vaig sortit molt commocionat. El Museu dels Vestigis de la Guerra de Vietnam té vàries plantes. La primera planta és més informativa, en ella pots veure molts documents de premsa internacional. Et fas una idea de quin impacte va tenir la guerra a nivell mundial. En la segona i tercera planta et trobaràs moltes imatges i informació sobre el dia a dia de la guerra i les conseqüències tant horroroses que va tenir en la població. És complicat veure certes coses però considero que és un lloc que veure a Vietnam imprescindible, ja que el què va passar forma part de la història del país.

Exhibició de pintures de la massacre de My Lai durant la Guerra del Vietnam

L’horari de visita del museu és de 7:30 a 17:30h, i el preu de l’entrada és de 40.000 VND (1,52€). Adjunto la pàgina web.

4. Església Tan Dinh

Vist el Museu i encara agobiats i aclaparats, ens dirigim a un taxi a negociar la ruta fins a l’Església Tan Dinh, la famosa església rosa de Ho Chi Minh. Aquest és el nostre proper punt de la ruta del dia. Des del Museu de la Guerra fins a l’església hi ha uns 1.400 metres de distància (uns 20 minuts a peu), que els preferim fer amb cotxe i no a peu, ja que comencem a estar una mica cansats.

Església de Tan Dinh

La famosa església rosa (també anomenada Església del Sagrat Cor de Jesús) és un dels llocs turístics que veure a Ho Chi Minh, que havíem vist en tantes fotografies. Aquesta església fou construïda a finals del segle XIX, durant la ocupació francesa. Està una mica allunyada del centre de Saigón, on es troben la major part de llocs d’interès de la ciutat, però val la pena agafar un taxi i acostar-nos a veure-la per lo curiosa que resulta. Si tu tampoc estàs acostumat a visitar esglésies de color rosa, és un lloc molt curiós a veure a Ho Chi Minh. Ja que estem en la zona, et recomano anar a Tan Dinh Market o passejar per Le Van Tam Park.

Els horaris de visita de l’església son de dimarts a dissabte de 7:30 a 11:30 i de 14:30 a 18:30h, i el diumenge de 6:30 a 10:30 i de 16:30 a 20:30h. L’entrada és gratuïta.

I finalitzarem el recorregut del dia amb la visita a una pagoda amb arquitectura impressionant. Es tracta de la Pagoda de l’Emperador de Jade, per arribar en la qual aprofitarem el mateix taxi que ens ha portat fins a l’església rosa, ja que la pagoda es troba a 1,1 kilòmetres al nord-est d’aquesta. La Pagoda de l’Emperador de Jade (Chua Ngoc Hoang), des de la seva construcció en el segle XX que ha estat un important lloc de culte. L’ambient tranquil i serè de la pagoda et transportarà a un món totalment diferent, on podràs conèixer més sobre la cultura i les tradicions vietnamites. A més de la impressionant arquitectura de la pagoda, també hi ha una sèrie de relíquies i objectes sagrats en el seu interior.

Chua Ngoc Hoang

I un cop visitada la pagoda, tornarem a agafar el taxi que ens durà al nostre hotel on ens prepararem per anar a sopar. L’Hotel Vien Dong es troba a uns 3,8km de distància.

Adjunto un mapa de google maps amb l’itinerari concorregut en el dia d’avui i amb el marcatge de les atraccions i monuments més importants que hem vist o visitat (avui hem recorregut un total de 22,6 kilòmetres, en la seva major part recorreguts amb ciclo i amb taxi):