TIROL AUSTRÍAC

2. Schlick 2000 – Fulpmes

És l’estació d’esquí de Fulpmes. Vam aparcar el cotxe a la mateixa estació. A les taquilles vam demanar que volíem fer el camí “Scheibenweg Trail”, i ens van donar els 2 discs de fusta que són necessaris per fer-lo.

Vam agafar el telefèric des de la Talstation (1000m sobre el nivell del mar) fins a la Bergstation Kreuzjoch (2136m sobre el nivell del mar). Es fa amb 2 trams de telefèric. El primer arriba a 1350m a Mittelstation Froneben, i el segon d’aquí fins a dalt.

A dalt l’estació Kreuzjoch Summit vam fer una mini-ruta panoràmica per un camí que es diu “Panoramaweg” (10 minuts anada) i et porta fins la plataforma d’observació “StubaiBlick”. El camí està ple de seients extraordinaris dissenyats per artistes locals, convidant els visitants al descans i a la relaxació.

La plataforma d’observació “Stubaiblick” està a 2160m, i és molt impressionant, gràcies a les seves 3 passarel·les, que apunten cap a muntanyes imponents.

Cadascuna ofereix la seva pròpia llegenda mística.

Gaudeix d’unes vistes incomparables dels Alps d’Stubai, fins els Alps de Zillertal. També està disponible un telescopi “Viscope” que ofereix informació detallada de les muntanyes.

Vistes de la Vall d’Stubai amb Innsbruck i Inntal al fons, des d’Stubaiblick:

Vistes dels pics del Kalkkögel, Abendweide i Panoramasee:

Després d’aquestes vistes imponents, iniciem el Camí de la Natura (Naturlehrweg):

Com a sender familiar, apte per a cotxets de bebè, tracta d’una ruta de naturalesa educativa.

El camí condueix des de l’estació de muntanya Kreuzjoch fins a Schlickeralm:

Les estacions interactives permeten que tant els visitants joves com els més grans aprenguin més sobre naturalesa d’una manera divertida:

El camí passa de 2136m d’alçada a 1643m d’alçada (Schlickeralm):

Les vistes son espectaculars en tot moment. Tenim l’impressionant cadena muntanyosa de Kalkkögel a davant:

En tot moment ens trobem referències de la flora i la fauna típica del lloc:

Vistes del Kalkkögel des del Naturlehrweg:

Arribant a Schlicker Alm:

Des de Schlicker Alm fins al Panoramasee, hi ha el camí “Abendweide”. L’hem d’anar descobrint, relaxar-nos i aguditzar els nostres sentits. Les aturades de descans al llarg d’Abendweide son perfectes per a relaxar-se i fer que vulguis descobrir alguna cosa nova.

Aquest llac absolutament majestuós, s’utilitza per a produir neu artificial per a les pistes a l’hivern, i et brinda l’oportunitat de descansar en les gandules a l’estiu:

Des del Panoramasee es tenen unes vistes imponents de l’entorn:

En el llac comença el camí “Scheibenweg”, per el qual has de córrer amb els teus discs de fusta:

Els discs roden al llarg de la canal i han de ser inserits estratègicament per els jugadors. El desafiament és evitar que els discs toquin el terra:

Són els discs que hem anat a buscar a les taquilles de l’estació inferior (Talstation):

Arribem prou ràpid a la Mittelstation Froneben:

Les cases en els arbres conviden als visitants a descobrir la zona, a jugar i a descansar. Junt a Bardin, el gnom, pots anar a la cerca del tresor al llarg del seu territori natal, el camí de la casa de l’arbre. A l’arribar al final de la “Baumhausweg”, pots agafar la mateixa ruta i tornar, o caminar durant uns 45 minuts cap a la vall a través de Vergör, en direcció a Gröbenhof (allà on tenim l’allotjament), llavors continuant fins a l’estació de la vall Schlick 2000.

Aquest últim camí no el vam fer. Un cop acabat l’Scheibenweg vam agafar el telefèric i vam tornar a l’estació de la vall Talstation 1000m.

Els preus del telecabina per ascendir i baixar caminant son de 16,60€ pels adults, però amb la Stubai Super Card és gratuït. Els horaris d’obertura del mateix son de 9,00h a 17,00h.