SUÏSSA

10. Lauterbrunnen: Schilthorn + Birg + Caminada de Mürren a Gimmelwald

Després de gaudir del minigolf i les muntanyes de la vall, avui arriba un dia molt complet que pot arribar a ésser força intens.

La intenció del dia d’avui és pujar a un cim mític com el “Schilthorn” i poder recórrer tots els seus entorns i racons com es mereix. La intenció del dia d’avui és també arribar i visitar a totes les parades del telefèric de l’Schilthorn, com Birg. A Mürren hi baixarem per fer una caminada molt interessant en baixada fins al poble de Gimmelwald. Finalment, de Gimmelwald a Stechelberg ho farem amb el mateix telefèric de l’Schilthorn.

Agafarem l’autobús de la línia 141 de color groc (ja ens el coneixem) que ens portarà a la parada de Stechelberg (la estació inferior del telefèric de l’Schilthorn).

Gràcies a la bona coordinació dels mitjans de transport suïssos, no ens haurem d’esperar gaire a l’estació del Schilthorn a Stechelberg. A més, també tindrem en compte que es tracta d’una sortida molt popular i que per tant, a certes hores deu estar molt massificada, convenint doncs, anar-hi amb uns horaris adequats per evitar les cues.

Arribada a la cima de l’Schilthorn

El Schilthorn està eclipsat per la merescuda fama que té l’excursió en tren al Jungfrau (que ja varem fer en un altre dia). De totes maneres, l’ascens en telefèric a la cima de l’Schilthorn (o dit també Piz Gloria), és un dels grans “highlights” d’aquestes vacances a Suïssa. El panorama des del cim és senzillament excepcional i permet obtenir algunes de les vistes més boniques dels Alps. A més, la muntanya està una mica mitificada pel fet d’haver-se rodat escenes d’una pel·lícula de James Bond.

Des de l’estació de Stechelberg (a baix la vall de Lauterbrunnen) surt un telefèric de gran capacitat (40-50 persones) fins a la seva cima, salvant un desnivell de més de 2.000m. A part de les estacions de sortida i d’arribada, hi ha tres estacions intermèdies més: Gimmelwald, Mürren (la que hi accedirem) i Birg. En aquestes estacions s’ha d’anar canviant de telefèric per anar salvant els diferents trams de muntanya. El trajecte dura aproximadament uns 40 minuts des de baix i és d’una gran bellesa.

Telefèric de l’Schilthorn al seu pas pel poble de Mürren

Només sortir de Stechelberg, el telefèric s’eleva vertiginosament entre les imponents parets de la Vall de Lauterbrunnen. Les vistes aèries del mateix no deixen a ningú indiferent i es pot observar com el deliciós poble alpí de Mürren va passant als nostres peus. Arribant a la seva destinació, sents com pots tocar al cel i a les grans cimes de neus eternes.

El trajecte en el telefèric va amenitzat amb la famosa melodia de les pel·lícules de l’agent 007, recordant-nos que anem a viure una aventura a l’estil de les del famós espia. L’estat d’ànim de la gent anirà depenent de les condicions climatològiques, que en aquesta alta muntanya son bastant variants. A nosaltres ens va fer un dia de nassos, amb un sol espatarrant.

Pujant al Schilthorn

L’horari de les sortides son cada 30 minuts i surten a l’hora i 25min i a i 55min. La primera sortida és a les 5,55h del matí.

El bitllet d’anada i tornada fins a l’estació de Mürren (de Stechelberg a Mürren) ens costaria 22,40chf, però amb la BORP és gratuït. En canvi el bitllet d’anada i tornada de Mürren al Schilthorn ens costaria 85,60chf, i amb la BORP se’ns redueix a la meitat, és a dir, a 42,80chf.

Arribats a l’estació superior de l’Schilthorn trobem l’immens mirador cap a les muntanyes Eiger, Mönch i Jungfrau i passant per més de 200 pics muntanyosos. A més hi ha una exposició interactiva anomenada “Bond World 007” que porta als visitants a un mon propi i ofereix emocionants detalls sobre el rodatge de la pel·lícula “Al servei secret de Sa Majestat” amb l’actor Agent 007 George Lazenby. També trobem el restaurant giratori “360º Piz Gloria”, el qual en 45 minuts gira sobre el seu propi eix.

Schilthorn
L’Schilthorn i el 007
Plataforma-mirador de l’Schilthorn
Vistes des de l’Schilthorn
L’Eiger, el Mönch i la Jungfrau

Després d’explorar-ho tot i de sotmetre’ns a una previsible i espectacular sessió de fotos, amb la pràctica totalitat dels pics més famosos dels Alps, i en la totalitat de les plataformes-mirador existents, ens decidirem a baixar. Això ho farem de diferent forma que en la pujada. La idea és que pararem a totes les estacions per extreure el màxim rendiment a l’emplaçament.

Els horaris de baixada son similars als de pujada. Baixa una cabina cada 30 minuts, a l’hora i 3min i a i 33min, sent l’última cabina per baixar a les 17:55h. Cal anar amb compte, doncs.

Baixem, i al cap de 7min parem a la següent parada, Birg. El més impressionant que té aquesta estació, a part de les vistes, és la seva ubicació i tots els elements que en formen part. L’estació de Birg està orgullosament situada en un massís rocós, 1000m per damunt de Mürren (la següent estació). Aquesta estació proporciona molta adrenalina perquè hi ha varies atraccions exposades. Sense fer la parada no s’hagués pogut veure.

L’atracció principal és “Thrill Walk”, una enorme estructura d’acer de 200m de llarg que baixa per les parets verticals de l’imponent massís rocós. S’adhereix a les roques abans de virar sota la plataforma d’observació i el telefèric, i acabar per sota de l’estació del telefèric. La passarel.la del penya-segat té una gran varietat de seccions, i proporciona una interacció entre l’aire, el vidre reforçat i la reixeta d’acer. També s’ha instal·lat un pont de corda estil Nepalí, de 9m de llarg, i un túnel d’arrossegament de 8m de llarg especialment dissenyat pels nens. Aquest últim però, està tancat i no el podrem gaudir. Nens i adults voldran provar-ho, segur.

Vistes imponents des de Birg
Vistes de l’Schilthorn des de Birg

La plataforma d’observació és l’”Skyline Walk”, on pots veure molta gent fent-se selfies. Et porta sobre l’abisme vertical i brinda un panorama increïble i vistes al buit. La plataforma s’estén des de l’actual terrassa Birg. Està construïda d’acer i vidre, amb un terra enreixat de quadradets, que s’integra amb el paisatge rocós irregular.

L’Skyline Walk de Birg

Finalment, també hi ha un restaurant amb una gran terrassa per prendre el sol i tenir les vistes de l’Eiger, Mönch i Jungfrau.

Segons els horaris abans esmentats, un cop es decideixi, es baixarà a la següent parada que és al poble de Mürren. Mürren és un poble que a l’igual que Wengen, no es permet circular amb cotxes, com varem veure l’altre dia. El medi ambient i la salut de les persones ho agraeixen.
L’objectiu de la parada a Mürren és iniciar una caminada fins a la següent estació del telefèric, el poble de Gimmelwald (també sense cotxes). Es tracta d’una caminada panoràmica bastant popular.

La caminada té una durada aproximada de 45 minuts i una llargada de 2Km, i es baixen un total de 275 metres. En si mateixa, és una caminada súper espectacular, on es veu clarament com de mica en mica ens anirem encabint en les parets de la Vall de Lauterbrunnen. Son caminades aptes per a tothom. En aquest cas, el terra està pavimentat i tot per fer-la més senzilla.

Poble de Gimmelwald
Caminada panoràmica Mürren-Gimmelwald
Caminada panoràmica a les faldes de la Jungfrau
Arribant a Gimmelwald

Arribem a Gimmelwald i ens adonem de la multitud de camins i corriols que discorren per l’entorn, i potser ens vindran ganes de continuar caminant. No hi ha cap problema perquè hi ha camins suficients i de sobres.

A Gimmelwald, però, agafarem el telefèric per baixar directament a Stechelberg, ja l’última parada de tot. Si volguéssim també es pot caminar fins a Stechelberg, però no ho aconsellem pel tema de guardar-nos les forces.

El telefèric de l’Schilthorn passa per Gimmelwald a les hores en punt i a i mitja, i l’última baixada hi passa a les 18:30h, per la qual cosa es tindrà en compte. Amb els horaris del telefèric a la mà, veiem que a Stechelberg hi arribem sobre les hores i 5min i les hores i 35min (cada mitja hora).

Baixant a Stechelberg

La idea és agafar l’autobús, des de la parada de bus més propera, en aquest cas la tenim a la mateixa estació de Stechelberg (“Stechelberg Schilthornbahn”). Agafarem el bus de la línia 141, el qual és de l’empresa Post Bus, i de color groc. El trajecte passa pel centre de la Vall de Lauterbrunnen.

Post Bus

L’autobús groc de la casa Post Bus hi passa a les hores i 12, i a i 42min. Això vol dir, que si volem continuar el camí amb bus, només ens haurem d’esperar un total de 7 minuts.

El bitllet d’autobús ens costaria 2,20chf, però amb la BORP és gratuït. L’últim bus passa a les 23:58h, o sigui que tenim molt de temps encara.

Així doncs, agafarem l’autobús groc de la línia 141, que en 9 minuts ens portarà directament a Lauterbrunnen. Ara bé, si tornéssim al nostre allotjament, hauríem de baixar 2 parades abans de “Lauterbrunnen Bahnhof”, a “Lauterbrunnen, Kirche” (església) i caminar menys de 100 metres fins al lloc.