GALÍCIA

1. Manresa – León: Casc històric de León

Sortim de Manresa per l’Eix Transversal (C-25) fins a enllaçar amb l’Autovia A-2 que ens duu fins a Lleida. D’allà enllaçarem a l’autopista AP-2 que ens endinsarà amb l’Aragó i creuarem Saragossa agafant l’autopista AP-68 que ens farà anar cap a Logronyo. A l’alçada de Miranda de Ebro agafarem l’autovia del Norte (autopista AP-1) que ens durà fins a Burgos, i de Burgos a León agafarem l’autovia A-231 que ens hi acostarà.

[googlemaps https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m31!1m12!1m3!1d2557727.0929348464!2d-3.09702896310737!3d41.88472323919445!2m3!1f0!2f0!3f0!3m2!1i1024!2i768!4f13.1!4m16!3e0!4m5!1s0x12a4580a3de3fc01%3A0xf15a294ccdca803d!2sManresa!3m2!1d41.7292826!2d1.8225154!4m3!3m2!1d42.597984!2d-5.5717115!4m4!1s0xd379a9bb41c47b3%3A0xbc02e8a1553ad47d!3m2!1d42.5985412!2d-5.5693321!5e0!3m2!1sca!2ses!4v1637662852302!5m2!1sca!2ses&w=600&h=450]

Entrarem a León per l’Avenida de Europa que es transformarà amb l’Avenida del Alcalde Miguel Castaño. D’aquí passarem una rotonda i agafarem l’Avenida Independencia que ens durà a la Plaza de Santo Domingo, que és com la plaça d’enllaç entre el casc històric i la zona de l’eixample lleonès. Enllaçarem per dins el casc històric fins a la Plaza de San Marcelo i d’allà a la Calle Ancha que és on pernoctarem en un hotel.

En el nostre hotel de León hi passarem 1 nit. L’Hotel escollit fou l’Hotel Spa París, un hotel de 3 estrelles al mig de la calle Ancha de León, en ple centre del casc històric. Estem molt contents d’haver triat aquest hotel, per la seva ubicació i per les seves qualitats i característiques. És un hotel amb les habitacions àmplies, netes i amb un bon esmorzar (et donaven a triar entre 2 tipus d’esmorzars). També té wifi, piscina, aire condicionat, i aparcament (totalment necessari per arribar fins al centre). El recomanem totalment, sobretot la seva relació qualitat-preu. Hotel Spa París (arvahoteles.com)

Un cop allotjats, vàrem sortir a estirar les cames, que després d’unes 7 hores de viatge, en teníem necessitat. Vam anar directament a veure la joia de la corona de la ciutat, que és la Catedral de León. Vam veure a davant de la catedral l’Oficina de Turisme i hi vàrem entrar a buscar algun plànol que ens pogués ser d’utilitat. Per l’hora que era, ja no acceptaven visites a la Catedral, i ens vam tenir de conformar amb les vistes des de l’exterior. És una catedral gòtica espectacular. També es nota que ha estat restaurada fa poc, ja que llueix moltíssim la pedra i els detalls ornamentals exteriors. Vàrem caminar per tot el voltant de la Catedral i vam quedar gratament sorpresos. No en vàrem tenir prou i vàrem anar a fer una ruta per tot el Barrio Húmedo de León.

Catedral de León
El casc històric de León està separat en 2 barris, per un carrer central (la calle ancha). La part del sud s’anomena Barrio Húmedo, i la part del nord s’anomena Barrio Romántico.

Nosaltres primer vàrem començar pel sud. Entrant per la Calle Mariano Domínguez Berrueta arribaríem a la Plaza Mayor de León, la qual és d’una noblesa i “senyorio” brutal. Hi ha l’edifici que havia estat l’Ajuntament com l’edifici més important de la plaça. Ens hi assentarem una bona estona. Era l’hora de buscar alguna cosa per sopar i continuarem la ruta turística, però amb els ulls oberts pels restaurants.

Antic Ajuntament de León. Actualment és la Seu de la Junta Mayor de Cofradías

Passejant pel Barrio Húmedo, ens va impressionar la Plaza del Grano, una plaça d’estil medieval que fou un antic mercat de cereals. Vam creuar al Barrio Romántico (a l’altra banda de la calle ancha) i ens vam trobar amb la Basílica de San Isidoro, amb una façana molt bonica amb alguns elements romànics i d’altres de gòtics. La vam trobar molt interessant. Aquí es va acabar la jornada del primer dia, producte de l’hora que era i del cansament acumulat per les hores de cotxe. Demà serà un altre dia i ens en vàrem anar a l’Hotel.

Basílica de San Isidoro

Adjuntem en un plànol de google Maps els imprescindibles que vàrem veure aquest dia: