NOVA ZELANDA

DIA 26: MOUNT COOK: HOOKER VALLEY TRACK + VISITA MOUNT COOK VILLAGE. Nit a Aoraki Mount Cook Village.

El nostre primer dia a la zona del Mount Cook serà espectacular. La nostra intenció és començar fent el trekking més famós de la zona, el Hooker Valley Track, que ens portarà com a mínim unes 3 hores. Després del trekking i a la tarda, volem visitar la població del Mount Cook Village, i prendre’ns el dia molt més relaxadament que els anteriors.
Índex:
1. Hooker Valley Track
2. Visita Mount Cook Village

Tal i com hem comentat en varies ocasions en el post, creiem que el temps recomanat per veure el Mont Cook seria de 2 dies, dividits de la següent forma:

• Dia 1: Hooker Valley Track i Poble Mount Cook
  • Dia 2: Kea Point Track, Tasman Glacier View Track i tornada al llac Pukaki per la carretera SH 80.
En cas de tenir únicament un dia en la zona, es poden realitzar les tres caminades per el Mont Cook, això sí, matinant i gestionant bé el temps. Nosaltres en aquesta situació faríem el dia 1 a primera hora el Hooker Valley Track, després el Kea Point i per últim el Tasman Glacier View Track. En el cas de tenir que eliminar un d’ells, el Kea Point seria el menys “imprescindible”.
Mount Cook National Park

Què veure i fer en el Mont Cook

Ubicat en el Mount Cook National Park, el Mont Cook és el pic més alt de Nova Zelanda amb els seus 3724 metres i com no podia ser d’una altra forma, un dels llocs que qualsevol viatger vol veure quan visita aquest increïble país. Conegut pels maorís com Aoraki, fent honor a la mitologia, actualment és conegut com a Mont Cook en honor al famós explorador James Cook. Encara que a dia d’avui no son pocs els grups organitzats que arriben fins aquí son pocs els que es queden més d’unes hores que dediquen únicament a fer alguna foto pel camí, una parada en el famós Hotel Hermitage per després molts, tornar per la SH 80 sense ni tant sols mirar enrere. Et recomanem, sempre que puguis, que no facis això i hi dediquis un mínim de dos dies a aquest lloc, ja que son tantes les coses que veure i fer en el Mont Cook, que estem segurs, te’n penediràs si no ho fas.

Mont Cook

Trekking i senderisme en el Aoraki

Sense cap mena de dubte, aquests son els dos motius bàsics per els que els viatgers venim fins al Mont Cook. Encara que hi ha infinitat d’opcions entre les que escollir, moltes d’elles per escaladors experimentats, nosaltres volem ressaltar les 3 opcions que ens semblen més interessants per realitzar en 1 o 2 dies i que es troben també entre les millors coses que fer en el Mont Cook. A més d’això, tenim en compte que qualsevol d’elles es pot realitzar amb una forma física baixa-mitja i que en cap moment es requereix molt esforç físic. Malgrat això, és molt important tenir en compte que en aquesta zona el clima és molt canviant per lo que encara que son caminades de 3-4 hores val la pena controlar el temps i anar preparat amb roba d’abric i pluja a més d’algo de menjar i aigua, per no passar una mala estona en cas de que el temps canviï durant el recorregut.

Trekking i senderisme en l’Aoraki

Hooker Valley Track

Sense cap mena de dubte, aquest és el trekking més conegut del Mont Cook i un dels més bells del món, segons molts viatgers. El Hooker Valley Track és una ruta d’unes 3 hores aproximadament (anada i tornada) que pots iniciar directament des del poble o millor, des del White Horse Hill Campsite, el nostre allotjament. Aquesta caminata discorre per uns paisatges únics travessant la vall del Hooker, travessant tres ponts penjants per al final, arribar al Glaciar Hooker i un dels grans atractius del trekking és que a partir del segon pont penjant, les vistes del Aoraki son impressionants, ja que el tens just enfront teu en tot moment.

De totes les activitats que es poden fer en els voltants del mont Cook, per nosaltres sens dubte, el Hooker Valley Track és la millor d’elles.

Amb un total de 10 kilòmetres (és una pista d’anada i tornada), el Hooker Valley Track ofereix alguns dels paisatges més impressionants que vam veure a Nova Zelanda. Com el seu propi nom indica, aquest trekking serpenteja per la vall del Hooker durant algo més de hora i mitja d’anada i el mateix de tornada, solcant tres impressionants ponts penjants de fusta i corda.

Hooker Valley Track

Nosaltres vam tardar aproximadament una hora i 40 minuts a l’anada perquè vam anar força tranquils gaudint de les vistes i fent un milió de fotos. El final de la ruta és el llac Hooker (amb el seu preciós color blau verdós i els seus increíbles icebergs), des del que tindràs unes vistes genials del mont Cook al fons.

De veritat, si només poguéssim fer un trekking a Nova Zelanda, que sigui aquest. És molt recomanable. Nosaltres vam trigar un total en fer-lo d’unes 3 hores i mitja, perquè vam parar bastanta estona en el Hooker Lake a fer fotos i a menjar algo.

Una de les coses importants que tens que tenir en compte abans de fer aquest trail és el temps. I és que és molt habitual que el cel s’ennovuli i t’impedeixi veure les espectaculars muntanyes dels voltants. A més, quan plou o fa mal temps durant varis dies el tanquen per seguretat. Per això és important que consultis l’estat actual abans d’anar-hi. Pots fer-ho des d’aquí.

Hooker Valley Track

La veritat és que nosaltres vam tenir molta sort perquè vam fer tota la ruta amb el cel clar. Després de fer el Hooker Valley Track vam preparar algo de menjar en l’autocaravana, vam menjar en una taula de picnic del White Horse Hill Camp, i a la tarda, vam anar a visitar a peu el poble del Mount Cook Village. Vam valorar molt el fet de no haver de tocar per res l’autocaravana, que va estar 2 dies aparcada al White Horse Hill Camp.

2. Visita Mount Cook Village

Als peus de la serralada muntanyosa en la que es troba el Mount Cook hi ha un petit poble, el Mount Cook Village, que existeix principalment per oferir els serveis principals als visitants del parc nacional. Hi ha allotjaments, cafeteries, gasolineres i un fotimer d’empreses oferint activitats al voltant de l’Aoraki: vols en helicòpter, trekkings, passejos en llanxa pels llacs dels glaciars,… Una altra de les coses que es poden fer en el poble del Mont Cook és apropar-te a l’Hotel Hermitage per sopar o prendre algo amb unes vistes úniques al Mont Cook.

Mount Cook Village

En el poble també hi trobaràs el Centre de Visitants del DOC, que a més d’oferir tota la informació necessària per explorar la zona, inclou varies exposicions sobre la història del parc. L’entrada és gratuïta i l’horari d’obertura del Centre és de 8:30 a 17:00 hores. A partir de les 17h, declarem la resta hores del dia com a hores lliures i per descansar i recuperar forces.

Centre de Visitants del Mont Cook Village

Adjuntem el recorregut “a peu” que hem realitzat en el dia, així com les principals atraccions visitades, en un mapa de google maps (hi hem destinat un total de 3 hores i 43 min, en un trajecte final de 15,90 kilòmetres):

I per finalitzar, anunciem el càmping on ens allotjem la nit d’aquest dia, en aquest cas es tracta del mateix que el dia anterior, el Campsite del DOC, el White Horse Hill Campsite, al mateix poble d’Aoraki Mount Cook Village.